Monday 6 June 2011

nape aku x suka g kenduri kawen...??


mukan sengaja nakmo g kenduri kawen, tp penat menjawab pertanyaan org especially makcik2 (merangkap jiran & kwn2 umi)...salunyer pertanyaan diorg cmni :
  • anak kami dh naik pelamin dh, anak leha ble lg (soklan ni makcik2 2 direct je tnye kt umi, xtau lh umi jwb pe)
  • anak makcik dh lepas, kamu ble lg k.lg (yg ni mmg direct makcik2 2 tnye kt aku)
  • dh besar dh anak kamu ni leha, ble lak kendurinyer (ha, yg ni mmg kne sedas kt aku td..umi lak leh jwb kt makcik 2, tnye lh kt dia, dia 2, ditujukan kt aku...ceih, umi ni x reti kaber line aku lngsg)
  • tahun ni anak makcik, tahun depan kamu lak ye..klu kamu xd calon, anak makcik si ********** 2 ad, leh lh kamu ngan dia..(yg ni, hadoi lah...mmg xleh blah..)
ni yg mls..plg best skali, leh lak makcik2 ni nk kenenkan kt anak2 dia..adik aku siap ckp kt aku lg, k.lg, hang ni kasar, cmne makcik 2 leh berkenan kt hang nk amik wat menantu..? kojaq tul pertanyaan adik kesayangan aku ni..:))

ad wk2 kenduri kawen kazen aku, wk2 2 tema dia kaler belacan..aku sndiri xtau nk describe cane kaler belacan 2, imagine jelh cam kaler belacan yg korg gne wat sambal belacan 2....leh makcik2 aku ckp, k.in(kazen aku) tema dia belacan, k.lg psni tema pink..eiii..yuckss, aku mmg x suka kaler pink (wlpn dlm wardrobe aku 2 manyak gak yg kaler pink), leh lak diorg tentukan tema, siap decide lg menu pe wk2 kenduri..haiyooo, excited terlajak makcik2 aku ni..umi aku lak, siap ckp dia nk wat besar2 sb aku ni anak sulung, and only our family je yg muslim dlm fmly umi, so umi klu leh nk sume kaum kerabat attend majlis 2 nt..erkkkk.....klu umi sndiri, yg ni mmg aku xleh nk tolak lh, sb my own mum, ofkos lh dia nk yg terbaik tuk doter dia...:">
pe2 pun, kte yg merancang, yg menentukan 2 Allah swt...

No comments:

Post a Comment