Sunday 27 February 2011

la la la la kerjalah...

hari ni, ckup 10 hari aku keje. x sangka aku dpt bertahan lebih dri 6 hari. salunyer tpt lain aku dh cabut, tp kali ni, alhamdulillah, aku bertahan lama & xd merungut letih2 dh. paling bersyukur skali, ble bos letak sepenuh kepercayaan dia kt aku tuk jaga kedai sepanjang hari. alhamdulillah, syukur sgt2, dat was a good sign. lgpun kje xd letih sgt, cme 1 je yg aku xleh g, kne mangun awal, ps2 kne mandi pg..hishhh...aku ni dh lh payah mangun, tambah2 wk2 pg, ps2 mandi lak, dh lh air sejuk, mmg menggeletar je. siyes, aku pantang tul klu sejuk2 ni, tmbh2 wk2 pg, hadoii lah, mau jerit aku dlm bathroom 2..klu kt taiping, xpe gak, sb bathroom kt blek parents aku ad heater, leh r tahan lg, tp kt cni, kne jerang air panas dlu lh nmpknya..

stop bout dat, skang ni aku nk citer pasal shopping..skang ni kt tempat aku kje ni ad promosi, promosi belanja berhemah, lebih kurang cm2 lh nme dia, aku pun x bape nk hingat..korg jgn ingt, asal ad promosi ni, barang yg dijual murah2..actually, mmg murah pun, but not all da items k..klu yg murah 2, mmg murah tul, tp ad mende, yg dinaikkan harga dia wk2 promosi 2..tambah2 org pompuan ni, asal ad promosi je, menderu je g tpt 2, besa lh, ble barang 2 dijual dgn murah, sape yg xnk, aku pun cm2 gak, tp tgk barang lh..klu setakat baju & kasut 2, sorry 2 say, aku x minat..

cane nk trace mende 2 murah atau mahal & nk dpt barang 2 dalam harga yg murah..xd lh ssh sgt pun sbnrnya..
  • SURVEY..2 yg paling penting..org pompuan ni, kbnyakan nyer akan survey dlu sblm beli mende 2..
  • TAWAR MENAWAR..klu pandai tawar, mmg dpt harga yg baiklh..salu nyer penjual letak harga yg tggi dri harga asal barang 2, so, kne pandai tawar..tp klu nk tawar, berpada2 lh, kang x pasal2 kne maki ngan penjual 2
  • beli mende yg penting je..jgn ikut nafsu sgt nk beli barang 2..asal cantik je, ps2 nmpk murah, terus beli..pdhal x penting pun mende 2..pas dh beli mula r nyesal, lari bajet lh, x penting lh..gne akal fikiran, jgn duk ikut nafsu..
  • branded...ha, yg ni 1 lg hal..suka sgt beli mende yg berjenama, bajet berkualiti lh mende 2..pdhal definisi berkualiti ad manyak, dan x semstinya ble barang 2 mahal, dia adalah berkualiti..asalkan barang 2 dpt digunakan ngan baik, 2 dh kira ok..jenama, hnye pd nama, tp pembuatan dia, kdg2 yg xd nama 2 lg bgs material dia
ok, takat 2 je yg leh aku share ngan korg..yg lebih2, mau fikir sndiri lh..tepuk dada, tnye selera...2 duit korg, pandai2 lh korg bajet sndiri..ad akal, mau gne..membazir 2 kn amalan setan..think carefully..

2 comments:

  1. maaa keje kdai mn :D
    mcm best je.. ada sale x.. hahahah

    ReplyDelete
  2. kt butik je...hamboi, sale gak yg dia tnye..=)) mmg ad pun, tp barang yg dinaikkan harga pun ad gak..=))

    ReplyDelete